Gode råd om LinkedIn

Her på siden deler jeg løbende mine gode råd og erfaringer omkring LinkedIn.

Virksomhedssiderne og annoncering på LinkedIn

I juni ’17 har jeg opdateret mine slides omkring virksomhedssiderne, showcase pages og de forskellige muligheder der er på annonceringsdelen.

Du kan finde slides herunder

 

Del en LinkedIn virksomhedssides opdatering med udvalgte personer

Hvis du gerne vil gøre det let for fx. dine kollegaer at dele en konkret opdatering fra jeres virksomhed, så kan du gå på virksomhedssiden i det nye design. Gå til siden uden at vælge “manage page”. Scroll til den opdatering du vil dele og tryk på de tre prikker til højre. OBS! Der er periodisk fejl i LinkedIn, så den ikke altid tager hele opdateringen med, når den deles. I videoen deles fx. kun selve youtube linket – og ikke hele siden. Det er en BUG i LinkedIn.

Slå notifikationer fra, når du retter på din profil (og ikke vil give netværket besked)

Inden du laver ændringer på din Linkedin profil, så vil jeg anbefale, at du lige slår funktionen “notity your network” fra.

Her viser jeg dig, hvordan du gør

Del video fra Youtube på din firma LinkedIn profil

En lille uredigeret guide optaget en tidlig morgenstund. Bemærk at jeg siger man kan målrette til min. 100 personer – det er altså 300 personer.

Få styr på din LinkedIn profil, inden du netværker

Ovre på LinkedIn har jeg lavet et lille blogindlæg, som guider dig igennem de vigtigste punkter på din profil.

Her er de syv punkter guiden kommer igennem:

  1. Hav et tydeligt og genkendeligt profilbillede
  2. Fortæl i din overskrift/titel hvad du kan hjælpe netværket med
  3. Lav en uddybende beskrivelse i din korte beskrivelse om, hvad du kan bidrage med
  4. List dine kompetencer (skills)
  5. Beskriv og fremhæv dine kompetencer på dit C.V.
  6. Få anbefalinger fra tidligere/nuværende chef/kollega/kunde
  7. Udvid dit netværk løbende (husk at sende personlige invitationer)

Du kan læse hele indlægget om at få styr på din LinkedIn profil på linket.

Annoncering på en LinkedIn virksomhedsside

Jeg har har en 7 minutter guide til, hvordan du kan lave en annonce der kommer fra din virksomhedside, men som ikke vises på selve siden. Dvs. en skjult opdatering.

Du kan altid lave flere varianter af annoncen. Herunder er fx. en hvor der er lavet et custom billede (1200 x 627px) og en med link direkte til Youtube.

Husk også at ændre, så hver link er unikt – dvs. du i Google Analytics Link værktøjet skifter kampagneindholdet til noget unikt.

linkedin-ads

4 råd til din personlige LinkedIn profil

Inden du er aktiv på LinkedIn, så sørg for at din personlige profil er opdateret. I videoen får du 4 gode råd.

Podcast om LinkedIn

Jeg har haft fornøjelsen af, at være i studiet og blive interviewet om LinkedIn. Du kan hoppe videre til http://nochmal.dk/hm86-fa-mere-ud-af-linkedin/ (eller hoppe i Itunes og finde Help Marketing) og lytte til podcasten. Eller du kan se den i en videoudgave herunder – lånt direkte fra Eric Ziengs Youtube kanal. Tak.

Lidt inspiration omkring LinkedIn som socialt netværk

Det giver naturligvis mere mening, når de præsenteres, men jeg tænker alligevel, at du vil kunne finde inspiration i dem med.

Lav en personlig invitation, når du connecter fra mobilen

Du ved jo godt, at du skal skrive en personlig hilsen og fortælle hvorfor du vil connecte, eller hvor du kender personen fra. Ved du også hvordan man gør fra mobilen? Tryk på prikkerne i højre hjørne og vælg tilpas invitation. Så kan du fortælle hvor du kender vedkommende fra og du er nu et skridt tættere på at udvide dit netværk.

Hvordan ser man de personlige invitationer på LinkedIn?

På mobilen er det let at læse de personlige invitationer til at connecte, men på desktop kræver det lidt mere. I videoen her viser jeg dig, hvordan du gør.

Jeg har været i studiet og tale lidt om video og LinkedIn

Jeg har haft fornøjelsen af, at tale med Bo fra 2B Connect, som jeg også samarbejder med, når der skal laves video indhold til mine og kundernes sociale medier, websites eller annoncering.

Vil du være skarpere på LinkedIn ?
Hos 2B Connect har vi haft Kasper Hundebøll Hamann i studiet, hvor vi får os en lille snak om netop LinkedIn :-)

Opslået af 2B Connect på 4. marts 2016

Hvordan planlægger jeg mit indhold på LinkedIn?

Det er altid en god ide, at planlægge dit indhold nogle måneder frem i tiden. Det er selvfølgelig ikke alt du kan planlægge, og der skal være plads til at reagere hurtigt, og være impulsiv, hvis de relevante muligheder dukker op.

Har du brug for at planlægge, så er du velkommen til at downloade mine eksempler på en contentplan.

 

Hvordan får man folk til at følge sin side på LinkedIn?

Denne lille video giver dig ikke svaret, men måske får den dig til at tænke over, om du gør det rigtige?

Intro til Linkedin for iværksættere – webinar

Den 23. juni afholdte jeg mit første webinar for at teste webinar formatet af. Det er der blevet denne 40 min. video ud af, som har til formål at give en intro til Linkedin og de muligheder man har som iværksættere.

Få en anbefaling på Linkedin

Det er en god idé at få anbefalinger på de jobs du har arbejdet i – eller i dit nuværende job. Det gør din profil mere troværdig.

På 60 sekunder, får du her min guide til, hvordan du beder om en anbefaling på Linkedin

 

Hvordan bruger jeg Linkedins søgemotor?

Du kan bruge Linkedins søgemotor til fx. at finde relevante kontakter i dit netværks netværk.

Det er med andre ord personer i dit 2. led, hvor du har mindst en kontakt, der kender vedkommende.

Det gør det lidt nemmere, at få din kontakt til at sige god for dig inden du ringer og booker mødet, ikke sandt?

Se min lille guide herunder, og giv lyd på Linkedin eller mail, hvis du har kommentarer.

Har du gjort din offentlige Linkedin url personlig?

Ved at tilpasse url’en til din Linkedin profil, gør du det lettere at dele linket til din profil.

Måske skriver du den på dit visitkort, eller i din mailsignatur, eller måske linker du til den fra dit website.

Se videoen og brug 30 sekunder på at se hvordan du ændrer url’en

Står der Company website under dine kontaktinformationer?

Eller måske står der personal website under dine kontaktoplysninger på Linkedin profilen.

Af hensyn til søgemaskinerne, Linkedins egen søgemotor og dine connections, bør du rette det til at være linket til fx. virksomhedens navn.

På under et minut viser jeg dig, hvordan du ændrer det. Du skal blot være obs på, at funktionen i højreside er flyttet op i toppen af siden.

Få en reminder om en connection

Hvis du går ind på en kontakt/connection, så kan du klikke på relationship under personens billede.
Her kan du lave noter – fx. om hvor I kender hinanden fra. Du kan også bede Linkedin sende en reminder.
Klik på reminder knappen og skriv den tekst du vil påmindes om. Under tekstboksen vælger du hvornår der skal sendes en reminder.
Tada – så kommer Linkedin med en mail til dig. Det er stadiet inden et “rigtigt” CRM.

Linkedin Reminder funktion

Flere gode råd til din Linkedin profil

Jeg holder løbende foredrag og workshops for virksomhederne omkring den personlige Linkedin profil, eller om virksomhedssiderne. Måske kan du finde inspiration i mine slides herunder.

Brug for mere Linkedin viden?

Du kan følge med på min Linkedin virksomhedsside.
Du er naturligvis også velkommen til at tilmelde dig et af mine kurser om Linkedin.
Har du brug for mere viden, kan jeg skræddersy et kursus til din virksomhed.
Du er velkommen til at kontakte mig.

Kasper Hundebøl Hamann

Kasper Hundebøl Hamann
Mobil: +45 29 92 80 29
Mail: kasper@hhmn.dk
Netværk: Linkedin
Web: Hundebøl Hamann Aps

 

Del gerne, hvis du synes det er relevant for dit netværk
Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook